27 Jun. 2016

Malauradament l'assetjament, ja sigui en entorn escolar o familiar, és freqüent a casa nostra i sovint, un dels problemes que més afecten la vida de les persones que el pateixen. Segons dades de Save the Children, 1 de cada 10 infants de l'estat espanyol ha patit assetjament escolar i el 7% han estat víctimes de 'ciberbullying' a les xarxes i al món digital. Per això, trobar una manera de gestionar aquests conflictes, solucionar-los o intentar que no es repeteixin és un dels reptes de la societat. Per contribuir-hi, el Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica (GROP) de la Universitat de Lleida, al costat de RecerCaixa de l'Obra Social 'la Caixa', ha dissenyat una eina útil per a professorat i motivadora per als alumnes, amb la finalitat de reduir el nombre de conflictes, disminuir l'ansietat de l'alumnat i millorar el seu rendiment acadèmic.

Es tracta de Happy, un videojoc destinat a nens i nois de 8 a 15 anys, on el personatge principal es veu immers en 25 conflictes quotidians, que poden tenir lloc tant en l'àmbit escolar com familiar. Els joves que hi juguen poden adoptar el rol d'agressor, víctima o espectador en un mateix esquema de resposta que els obliga a adaptar-se a la situació conflictiva que s'estigui desenvolupant i a demostrar les seves competències en consciència emocional i social, autonomia i regulació de les emocions. La prova pilot d'aquest videojoc s'ha dut a terme amb 574 alumnes de Primària i 903 de Secundària i els resultats indiquen que el videojoc millora les competències dels infants i adolescents, així com també el clima del centre i el rendiment acadèmic. A banda, disminueixen l'ansietat dels alumnes. A més, els professors l'han valorat com una eina eficaç per ensenyar a resoldre conflictes interpersonals als alumnes. I és que el 71% dels docents reconeix que hi ha situacions d'assetjament als seus centres i més de la meitat considera que calen més hores de formació de professors i alumnes per ajudar a resoldre aquests conflictes.

Des d'EDAI, celebrem que cada vegada hi hagi més eines per poder fer front a aquests problemes que sovint, hem de gestionar des dels nostres centres.

Tornar a les notícies